PageLines- alchemica.jpg

“LA PETITE MERVEILLE e IL PRETE ROSSO”

VERSALLES I VENÈCIA en el barroc

Elisabeth Jacquet de la Guerre (1665- 1729)

Sonates per violí i baix continu 1707

Sonata I Re menor

Sonata V en La menor

Antonio Vivaldi (1678-1741)

Sonates inèdites de Graz

Sonata III RV 11 en Re Mayor

Sonata IV RV 7 en Do menor

Lina Tur Bonet està profundament lligada als dos mons que avui en dia semblen separats: el violí romàntic-contemporani i el violí barroc.

Ha desenvolupat una carrera versàtil, dinàmica i distintiva per la seva varietat. Lina està interessada en formes interdisciplinars i artístiques i en l’estudi de la simbologia musical. Com a solista, fa gires a Europa i a Sud-Amèrica, participant al Styriarte, Lufthansa, Londres, Granada, Brezice, Sant Sebastià o al Festival Herne, omplint sales de concerts com la Vienna Musikverein, el Palau de la Música de Barcelona, el Auditori Nacional de Madrid, el Munich Residenzwoch, l’Amsterdam Concertgebouw… Ha tocat totes les Sonatas Rosary de Bieber a Vienna i dirigit orquestres de cambra així com ha tocat el concerts de Bach, Mendelssohn, Vivaldi o Piazzola, i acaba de gravar la primera gravació mundial dels Trios op. 34 de Boccherini amb La Ritirata.

Lina Tur Bonet ha liderat formacions com Il Complesso Barroco, el Clemencic Consort, el Bach Consort Wien, entre d’altres i també ha treballat baix la batuta de Claudio Abbado, John Elliot Garciner, Daniel Harding, Marc Minkowski, William Christie, Fabio Biondi…

Lina Tur Bonet va rebre les seves primeres llisons de música a l’edat de tres anys de la mà del seu pare Antoni Tur. Després, es va formar com a violinista a les universitats de Freiburg i Viena amb mestre com Chumachenco, Pichler i Kurosaki i a màster classes amb Hobarth, Varga, Gulli, Askenasi… Tur ha estat guardonada amb diferents premis nacionals i internacionals. Actualment treballa al Conservatori Superior de Saragossa i imparteix amb freqüència cursos a Europa.

 

Kenneth Weiss

Nascut a Nova York, estudia música a la High School of Performing Arts. Després d’haver estudiat al Conservatori d’Oberlin, va continuar amb Gustav Leonhardt al Sweelinck Conservatorium d’Amsterdam. Entre 1990 i 1993 va ser l’assistent musical de William Christie a Les Arts Florissants per a nombroses produccions d’òpera i gravacions.

Els seus recitals més recents inclouen Nuremburg, Montpellier, Barcelona, Dijon, Gènova, Antwerp, La Roque d’Anthéron, Santander, Innsbruk, Bruges i Nova York.

L’any 2013, Kenneth Weiss interpreta les Variacions Goldberg de Bach a la Salle Cortot de Paris, com a part de la temporada de l’Orcuestre de Cambre de Paris, el Well Tempered Clavier a Sant Francisco i als Festivals de Villevieille i  de Pèrigord. També actua com solista amb el concert de Brandenburg de Bach amb la Orquestra Stavanger, dirigits per Fabio Biondi i acompanya la soprano Carolyn Sampson al recital al Carnegie Hall de Nova York. L’any 2014, pren part projecte Rameau del Centre de Musique Baroque de Versailles. Els seus projectes pel 2015 inclouen un tour pel Japó amb el “Well-Tempered Clavier”.

Grava nombrosos discos a Satirino Records com gravacions per a clavicèmbal solo amb les Partitas de Bach, les Sonates d’Scarlatti, l’Òpera de Rameau…

Kenneth Weis s’ha dedicat també a l’ensenyança a la Acadèmia de Música d’Osla, el Conservatori de Barcelona i la Juilliard School de Nova York. Actualment és professor del Conservatori de Paris.

 

Ús de cookies

Aquest web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de nostra política de cookies, click a l'enllaç per a més informació. ACEPTAR