ocim

OCIM

            • VIOLINS: Bego Canet, Blanca Coll, Marga Gual, Borja Mascaró,
              Francina Moll, Helena Muntaner, *Esther Pons, Enric Riera.
            • VIOLAS: Andreu Cardona, Joan Fèlix, Eura Fortuny.
            • CELLOS: Pau Cardona, Pau Marquès.
            • CONTRABASS: Esteve Colomés.

*Concertino

Programm

 I PART  II PART
Igor Stravinsky (1882-1971)
Tres peces per a quartet de corda.Benjamin Britten (1913-1976)
Les Illuminations op. 18.
Maria Camps, soprano
I Fanfare
II Villes
III Phrase
IV Antique
V Royauté
VI Marine
VII Interlude
VIII Being Beauteous
IX Parade
X Départ
J. S. Bach (1685-1750)
Concert per a violí BWV 1042 en Mi Major.
Kai Gleusteen, violí
I Allegro
II Adagio
III Allegro assaiLeos Janacek (1854-1928)
Suite per a orquestra de cordes op. 3
I Moderato
II Adagio
III Andante con moto
IV Presto
V Adagio
VI Andante

ORQUESTRA DE CAMBRA ILLA DE MENORCA (OCIM)

Fundada l’estiu de 1998 per Joventuts Musicals de Maó, l’Orquestra de Cambra Illa de Menorca s’ha consolidat com una de les entitats musicals més valorades i apreciades de les Illes Balears. Orquestra resident dels Festivals de Maó i Ciutadella, ofereix una temporada de concerts amb sis produccions anuals. Fins el moment, i gràcies a la seva versatilitat, ha ofert més de 170 obres de totes les èpoques i estils.

Conduïda en els seus inicis per Fernando Marina, l’OCIM treballa des del 2001 amb prestigiosos directors convidats com Gordan Nikolic, Dmitri Sitkovestky, Paul Badura-Skoda, Maxim Rysanov, Barry Sargent, Michael Thomas, Salvador Mas, Edmon Colomer, Andrew Watkinson, Vasko Vassilev, Liana Issakadze, Josep Vicent, Cristóbal Soler, Manel Valdivieso, Xavier Puig, Virgínia Martínez, Simon Bernardini, Matthew Trusler, Farran James, Kai Gleusteen, Corrado Bolsi, Mark Peters, Lina Tur, Joan Company i Friedemann Breuninger, molts dels quals han actuat també com a solistes.

Algunes de les interpretacions més destacades de la història de l’OCIM són: el “Concierto de Aranjuez” amb David Russell, la “Heroica” de Beethoven i la Simfonia de cambra op.110 de Shostakovich amb Michael Thomas, “El Amor Brujo” amb Edmon Colomer, la Simfonia 40 de Mozart amb Salvador Mas, el Concert de violí de Beethoven amb Gordan Nikolic i el de Mendelssohn amb Dmitri Sitkovetsky, el Concert de violoncel en Do M de Haydn amb Natalie Clein , l’Idili de Sigfried amb Virgínia Martínez, el Concert de piano núm.9 de Mozart amb Paul Badura-Skoda, les Estacions de Vivaldi amb Vasko Vassilev, les Estaciones Porteñas de Piazzolla amb Kai Gleusteen, la Missa de la Coronació amb la Capella Davídica i els Concerts de Cap d’Any que ofereix de forma ininterrompuda des del 2004.

En l’apartat discogràfic, l’OCIM enregistra l’any 2000 la “Missa de Rèquiem” de Jaume Alaquer amb la Coral Sant Antoni i els cantants Joan Pons, Raquel Pierotti, Luca Casalin i la direcció de Joan Company, després d’haver ofert un concert multitudinari a l’Església de Santa Maria de Maó. Pel segell “Columna Música” ha enregistrat dos treballs més: l’any 2006 un CD de música barroca amb el clavecinista Diego Ares i la direcció de la violinista Farran James, i l’octubre de 2009 l’àlbum titulat “A l’Ombra del Piano” on interpreta tres Concerts per fortepiano amb Isabel Fèlix i la direcció d’Andrew Watkinson.

Kai Gleusteen (Violí i director)

Violinista nascut al Canadà, Kai Gleusteen va començar als cinc anys a la seva ciutat de naixement, Calgary. Des de ben prest, va tenir èxit als concursos nacionals de música, a més de rebre altes qualificacions acadèmiques. Prest va tenir l’oportunitat d’estudiar amb els més reconeguts violinistes i professors del seu temps,  entre ells Nathan Milstein, Ivan Galamian, Josef Gingold, Dorothy Delay i Zakhar Bron. Als disset anys, Kai guanyà el primer premi del concurs Commonwealth Concerto a Australia, va rebre el prestigiós premi Skene a Escòcia i va formar la seva primera orquestra de càmara: el Grup de Dotze. L’any 1991 es trasllada a Europa i l’any 2000 aconsegueix la plaça de concertino a l’Orquestra del Gran Teatre del Liceu i, consequëntment, es trasllada a Barcelona. Actualment resideix a Barcelona, on exerceix de professor a l’Escola Superior de Música de Catalunya. Continua interpretant com a solista i recitalista a Europa i Nord Amèrica, i a enregistrar nombrosos discs molt aclamats per la crítica.

Kai toca un violí construït per Guadagnini l’any 1781.

 Maria Camps (Soprano)

Ha estudiat amb els professors F.Banyó, P.Moore, E.Salbanyà i E.Tarrés. També és llicenciada en Filologia Hispànica. . Ha cantat en nombrosos concerts i muntatges poètics i teatrals, ha col.laborat amb La Fura dels Baus, l’Orquestra de l’Acadèmia del Gran Teatre del Liceu de Barcelona, L’orquestra Simfònica de les Illes Balears, La Banda Municipal de Palma, els Amics de l’òpera de Maó (en els títols Il trovatore, Le nozze di Figaro, Don Giovanni, Mdm Butterfly). Ha enregistrat clàssics de jazz-swing amb Maria Camps Quartet; ha estrenat i enregistrat al versió menorquina del s.XVIII de La creació, Haydn; ha enregistrat el treball íntim, amb el guitarrista Pere Arguimbau, i la gira de concerts que el van acompanyar, i en preparen una segona edició per aquest estiu. Ha treballat amb els directors S. Brotons, G. Voronkov, A. Vitiello, J. Giménez, B. Barceló, R. Calderón, R. Rizzi Brignoli, etc.

Ús de cookies

Aquest web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de nostra política de cookies, click a l'enllaç per a més informació. ACEPTAR