PageLines- ocim.jpg

 PROGRAMA

I.

Paul Hindemith (1895-1963):

Tanz des Dämons i Tanz der Bunten Bänder (de la Tanz-Pantomine “Der Dämon”)

Charles Ives (1874-1954):

The Unanswered Question

Igor Stravinsky (1882-1971): Ragtime

Claude Debussy (1862-1918):

Prélude à  l’après-midi d’un faune (arr. Schönberg)

II.

Manuel de Falla (1876-1946): El amor brujo

Fundada l’estiu de 1998 per Joventuts Musicals de Maó, l’Orquestra de Cambra Illa de Menorca s’ha consolidat com una de les entitats musicals més valorades i apreciades de les Illes Balears. Orquestra resident dels Festivals de Maó i Ciutadella, ofereix una temporada de concerts amb sis produccions anuals. Fins al moment, i gràcies a la seva versatilitat, ha ofert gairebé 200 obres de totes les èpoques i estils. L’Orquestra treballa des de l’any 2001 amb prestigiosos directors i solistes convidats com: Fernando Marina, Gordan Nikolic, Dmitri Sitkovestky, Paul Badura-Skoda, Maxim Rysanov, Barry Sargent, Michael Thomas, Salvador Mas, etc.

L’estiu del 2013, després d’una pausa de més d’un any sense poder actuar, l’OCIM reprèn la seva activitat concertística per a celebrar els 15 anys de la seva fundació i el centenar de concerts, baix la batuta del director i violinista Kai Gleusteen i amb la soprano menorquina Maria Camps, amb un programa centrat en la música del segle XX. A més, el mateix any reprén també el Concert de Cap d’Any i du a terme diverses produccions en petit format. Ja dins el 2014, l’Ocim aposta per afegir al seu bagatge concertístic el concepte de transversalitat, en col·laboració amb altres disciplines artístiques, que es materialitza en la producció Història d’un Soldat, d’Igor Stravinsky juntament amb la companyia de dansa Talital i la de teatre La Clota. Com a cloenda de l’any, l’Orquestra de Cambra Illa de Menorca ofereix un vistós repertori de valsos i polques i es dirigida per primera vegada en la seva història per un director d’orquestra menorquí com és Joan Mesquida.

En l’apartat discogràfic, l’OCIM va enregistrar l’any 2000 la Missa de Rèquiem, de Jaume Alaquer. Pel segell “Columna Música” ha enregistrat dos treballs més: l’any 2006, un CD de música barroca amb el clavecinista Diego Ares i la direcció de la violinista Farran James, i l’octubre de 2009, l’àlbum titulat A l’Ombra del Piano , amb tres Concerts per a fortepiano amb Isabel Fèlix i la direcció d’Andrew Watkinson.

FrancescPratFrancesc Prat

El director i compositor Francesc Prat (Barcelona) encamina la seva jove carrera principalment cap a la música contemporània i el repertori operístic.

El seu interès musical per la nova música l’ha lligat a una propera cooperació professional amb el director Jürg Henneberger i amb l’Ensemble Phoenix de Basilea, així com al Barcelona 2016 i a l’Ensemble Öl. Ha treballat regularment amb Gare du Nord-Bahnhof für Neue Musik de Basilea. Ha estrenat obres d’un gran número de joves compositors suïssos i espanyols. Va ser el director musical d’“Art on Stage”, cooperació amb el Teatre de Basilea i Art/Basel.

En la part operística, va assistir Ivor Bolton al Gran Teatre del Liceu de Barcelona i, des de llavors, Prat treballa regularment amb ell. També al Liceu va assistir Sebastian Weigle. Des de la temporada 2012-2013 ha estat assistint Josep Pons, també al Liceu. Ha dirigit diferents títols de repertori operístic, així com operes del repertori contemporani. Ell va dirigir la premiere de l’òpera de Roland Moser “Rahel und Paulin” al Festival de Lucerna.

Com compositor, els seus treballs han estat interpretats a Suïssa, Alemanya, Àustria, Itàlia, Polònia, Mèxic i Turquia.

Francesc Prat comença a rebre les seves primeres lliçons de música a l’Escolania de Montserrat. Continua amb l’oboè, piano i teoria al Conservatori Superior de Música de Barcelona. Després decideix estudiar composició a Basilea amb Roland Moser i direcció a la Zürcher Hochschule der Künste. A Basilea, també ha estudiat interpretació de música contemporània i improvisació.

Prat és professor d’interpretació de nova música al Conservatori Superior de Música del Liceu de Barcelona i és co-fundador i director musical de l’Orquestra Montsalvat (Barcelona).

 

Anna Alas 2Anna Alàs i Jové, mezzosoprano.

Va néixer a Terrassa (Barcelona) on va iniciar la seva formació musical al Centre d’Educació Musical. Després de titular-se a l’Escola Superior de Música de Catalunya fou membre de l’Operastudio de l’Staatstheater Nürnberg i posteriorment finalitzà un Màster en Lied i Oratori a la Hochschule für Musik “Hanns Eisler” (Berlín) amb A. Fried i W. Rieger. Ha assistit a cursos magistrals amb B. Fassbaender, D. Fischer-Dieskau, I. Gage, B. Fink, T. Quasthoff, T. Hampson, M. Martineau, E. Kirkby, Al Ayre Español… Entre els guardons rebuts destaquen el 2ons Premis al Concurs Internacional de Lied  Stuttgart i al Concurs d’òpera barroca P.A. Cesti. Ha actuat en destacats escenaris i festivals com ara el Palau de la Música Catalana, L’Auditori, Gran Teatre del Liceu, Teatre Lliure, Teatro Real de Madrid, Palacio de la Ópera de A Coruña, Staatsoper Berlin, Konzerthaus de Berlin i Karlsruhe, Festival de Música Antiga d’Innsbruck, Schubertíada de Vilabertran, Heidelberger Frühling, Ludwigsburger Schlossfestspiele,… Ha treballat sota la batuta de Renato Palumbo, Maurizio Benini, Thomas Hengelbrock, Víctor Pablo Pérez, Josep Pons i Diego M. Etxebarria, entre d’altres. Paral.lelament a un ampli repertori de concert, ha interpretat Diana (La Calisto), Donna Elvira (Don Giovanni), Rosina (Il barbiere di Siviglia), Rita (Rita), L’Enfant (L’enfant et les sortilèges), Kater (Der gestiefelte Kater), Simplicius (Simplicius Simplicissimus),… Ha enregistrat per a la Bayerische Rundfunk, WDR3, RTL, COM Radio, Catalunya Música, RNE Clásica, l’editorial Avenç (Premi Nacional de Cultura Popular), TV3 i la Televisió Internacional de Portugal.

Ús de cookies

Aquest web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de nostra política de cookies, click a l'enllaç per a més informació. ACEPTAR